Denna tråd vill jag starta för att förstå vilka olika fora vill vi ha. Thomas har idéer, jag har olika idéer. Jag tror att om vi kan hitta foran, så kan vi sedan gruppera dem också. Här är mina idéer just nu.
- Metaspel A New Beginning - för metaspel inom A New Beginning
- Metaspel Waloong - för metaspel inom Waloonga
- Loggbok A New Beginning - loggbok, men där man helst har olika trådar/äventyr
- Loggbok Waloonga - dito
- Designfrågor Web/Forum - här diskuterar vi olika förbättringar/förändringar vi vill göra till hemsidan och/eller fora så får jag eller Jon ta dessa i beaktning och införa
- Design kampanjvärlden - här kan man ta upp ALLMÄNNA frågor/idéer/förslag till kampanjvärlden. Allt ifrån vilken version av D&D vi kör till hur man kan vidareutveckla tjuvgillen, införa dvärgklaner, you name it.
- Godspace - detta är ett låst forum som bara jag och Patrick som Alphaspelledare kommer åt. Här kan vi kasta in alla våra mer "hemliga" idéer kring äventyr, politik, ärkefiender, etc. utan att någon av spelarna kommer åt.
- Player's Haven - samma som Godspace, men endast spelarna kommer åt detta, inte Alfaspelledarna. Här kan spelarna diskutera spekulationer om vad man tror äventyret "egentligen" går ut på , hur man skall lägga upp taktik/strategi inför striden man kommer börja nästa äventyr med, etc.
Har eventuellt någon mer, såsom en allmänt fora för generella diskussioner såsom speldagar, spelhelger, figurer, mm.
Detta är en start, vänligen fyll på!

-Daniel